Thursday, April 12, 2007

lite historia.

jag måste faktiskt erkänna att detta inte är mitt första sexpacksprojekt. bara det första offentliga där hela världens blickar ska riktas emot mej (det är iallafall tanken och målet).

en gång för länge sedan tyckte min dåvarande flickvän att jag började bli för tjock. jag drog ner våran gemensamma sexighetsfaktor, och sånt kan ju skapa osämja i dom stabilaste av förhållanden. det hela gick så långt att jag till slut fick ett ultimatum. fixa abs eller dra!
jag valde att slita och släpa, att späka min kropp, att pressa mej själv till sista droppen. tills dess att jag kräktes blod och låg svimfärdig av yrsel på golvet. jag började abrolla.

min första work out session gick jag ut lite löst. eller det var iallafall tanken. 25 stycken rolls fick räcka. det kändes lagom och bra. dagen efter kändes det mindre lagom och bra. min kropp gjorde ondare än den gången då jag blev brutalt nedslagen av en något svagtänkt kille vid namn mattias thell. mitt brott den gången var att jag råkat säga nåt dumt (väldigt harmlöst dumt måste jag tillägga) om hans flickvän när han väldigt opassande nog stod bakom min rygg.
mitt brott den här gången var 25 ynga rulls på en magträningsmaskin. inte vid nedslagningen och inte heller vid magträningen tyckte jag att straffet stod riktigt i proportion till brottet.

hursomhelst. efter tre dagars sjukskrivning från abrollandet, på grund av svåra smärtor i kroppen, så återupptog jag mitt arbete med att gå från flab till fab. så att jag kanske kunde bli älskad igen.

hur det gick är en helt annan historia. och en ännu mer helt annan historia är dagens matintag:

- en tallrik ärtsoppa (vegetarisk) med rikligt med senep.
- lite paprika
- lite pizzasallad
- två mjuka smörgåsar (modell hönökaka) med smör och ost
- en bit äppenpaj med vaniljsås

1 comment:

Susanna said...

hallå. wad abaout da naow? hur går det med diet och rullande?