Tuesday, April 17, 2007

comeback.

kära publik.
vänner och beundrare.
jag ber helhjärtat om ursäkt att jag varit så lat med att uppdatera bloggen den senaste tiden. mina tankar har helt enkelt varit på annat håll. bland annat har jag tränat på rubiks kub (är nu nere i 1 min 20 sekunder) och haft ett 40avsnitts scrubs-maraton.
dessutom började allt kännas så enformigt och monotont.
jag rullar fortfarande 80 rull om dagen på abrollern och jag håller min diet. allt är så att säga same old same old. och det kommer det antagligen att fortsätta vara gissar jag, så därför måste jag hitta på nåt annat som piggar upp bloggen. som ger den en frisk fläkt så att säga. något som håller kvar fansen och samtidigt lockar nya läsare. jag får fundera på det.

tills jag kommer på vad det skulle kunna vara så presenterar jag här lektion ett i daniels rubiks kub-skola. det finns ju miljoner olika sätt att lösa kuben på. 999 999 sätt är säkert smidigare än mitt. men håll till godo ändå:

börja med att helt godtyckligt välja en färg. i mitt fall väljer jag grön. leta sedan reda på den gröna sidan av kuben (den sidan där den gröna pluppen sitter i mitten). titta sedan vilken färg motsatt mittplupp har (blå). gör sedan ett kors av blåa pluppar runt den gröna mittpluppen, se bild. dom pluppar som på bilden är vita kan ni helt strunta i för tillfället. men när korset är klart så är lektion ett slut.
på återseende.

3 comments:

susanne said...

vilken affär säljer egentligen kuber? jag måste ju skaffa en om man ska hänga med i skolan.

Anonymous said...

det är ju faktiskt helt sjukt att du kan klara kuben så snabbt. skulle du någon gång dela taxi med en aktiemäklare skulle din framtid vara säkrad (ref; the pursuit of happyness).

musketören said...

susanne: teknikmagasinet har äkta kubar för 149 spänn. eller om det är 139. leksaksaffärer har fejkkubar som är väldigt dåliga för kanske en 50lapp.

johan: hehe. ja nu ska jag aktivt försöka sätta mej i såna situationer. dessutom måste jag ta och se filmen!